با ادامه ترس از ویروس مرگبار

بازار طلا هفته جاری داغ می‌ماند

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، تحلیلگران و معامله‌گران با اشاره به تداوم نگرانیهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش آن به کشورهای دیگر، به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری خوش بین بودند.;

بازار طلا هفته جاری داغ می‌ماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ابهامات مالی که با شیوع سریع ویروس کرونا در چین به وجود آمده است، از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت می‌کند. بسیاری از اقتصاددانان نگران گسترش شیوع این بیماری در سراسر چین و کندی رشد اقتصادی این کشور هستند که اقتصاد جهانی را هم متاثر خواهد ساخت.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در این باره گفت: تصور می‌کنم نگرانیها نسبت به ویروس کرونا ادامه پیدا خواهد کرد و به دلیل نگرانیهای اقتصادی در چین و تعطیلی شهرهای بزرگ و کارخانه‌های این کشور و تاثیر آن روی اقتصاد چین، نگرانیهایی درباره خروج سرمایه از بازارهای مالی وجود خواهد داشت و در برابر چنین وضعیتی، تقاضا برای طلا افزایش پیدا می‌کند.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: بازار طلا در حال حاضر به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید و افزایش روزانه شمار تلفات آن با افزایش تقاضای خرید روبروست.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 17 نفر شرکت کردند که 14 نفر معادل 82 درصد افزایش قیمت و سه نفر معادل 18 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و هیچ رای خنثی وجود نداشت.

    در این بین، 995 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که 687 نفر معادل 69 درصد افزایش و 163 نفر معادل 16 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که 145 نفر معادل 15 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته گذشته 59 درصد کارشناسان وال استریت و 67 درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه یک دلار و 30 سنت معادل 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 1587 دلار و 90 سنت بسته شد با این حال برای کل هفته حدود 0.6 درصد و برای ژانویه حدود 3.8 افزایش نشان داد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت مدیریت سرمایه SIA در گفت و گو با کیتکونیوز گفت: ریسکهای مربوط به شیوع ویروس کرونا همچنان عامل موثر بر بازار خواهد ماند و به همین دلیل طلا ممکن است تا محدوده 1600 تا 1610 دلار صعود کند. طلا در بالای مرز 1500 دلار از حمایت قوی برخوردار است.

    جان ویر، یکی از مدیران شرکت "والش تریدینگ" هم انتظار دارد قیمت طلا از شیوع این ویروس مرگبار که سایه بزرگی روی بازارها افکنده است، حمایت شود.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت آربی سی اظهار کرد: طلا نه تنها به دلیل شیوع این ویروس بلکه تحت تاثیر بریگزیت و استیضاح رییس جمهور آمریکا و اخبار مربوط به اقتصاد که سرمایه گذاران مالی را نگران می‌سازد، صعود قیمت پیدا خواهد کرد.

    به گفته افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس، خریداران چینی ممکن است هفته جاری پس از پایان تعطیلات سال نوی چینی به بازار برگردند و طلا در محدوده 1545 تا 1595 دلار معامله شود. اگر طلا از مرز 1600 دلار عبور کند می‌تواند تا سطح 1611 که اوایل ژانویه تحت تاثیر افزایش تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به آن صعود کرده بود، پیشروی کند.

    در این بین، اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در شرکت ساکسو بانک گفت: وی نسبت به افزایش روند قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین نیست زیرا از عملکرد طلا در طول یک هفته پر از ابهام مایوس شده است و به نظر می‌رسد بازار نیروی صعودی خود را از دست داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر