توقف روند کاهشی طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، روند نزولی چهار روزه خود را متوقف کرد و اندکی افزایش پیدا کرد.;

توقف روند کاهشی طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1490 دلار و 9 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در 1498 دلار ایستاد.

    مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد و سرمایه‌گذاران روی چنین اقدامی کاملا حساب کرده‌اند و با توجه به افت اخیر قیمت طلا، سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید بهره برده‌اند.

    قیمت طلا از چهارم سپتامبر که به رکورد 1557 دلار صعود کرد، بیش از چهار درصد یا بیش از 60 دلار ریزش داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا برای مشاهده تصمیم سیاست پولی این بانک هستند. انتظار می‌رود بانک مرکزی بسته محرک مالی جدیدی تصویب کند. همچنین پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا هفته آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

    قیمت طلا از ماه مه که به رکورد پایین 1265 دلار و 85 سنت سقوط کرد، تحت تاثیر تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود 18 درصد یا بیش از 200 دلار افزایش پیدا کرده است.

    در بخش تجاری، یک مشاور ارشد کاخ سفید انتظارات برای دور بعدی مذاکرات تجاری آمریکا و چین را تعدیل کرد و از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها خواست درباره حل اختلافات تجاری با چین صبور باشند.

    جنگ جهانی میان آمریکا و چین از زمانی که بیش از یک سال پیش آغاز شد، بازارهای جهانی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته است. با این حال بازارها از تصمیم دو کشور برای برگزاری مذاکرات تجاری در اوایل ماه آینده در واشنگتن دلگرم شده‌اند. شاخص دلار در معاملات روز چهارشنبه ثابت بود در حالی که بازارهای سهام آسیایی در سطح بالاتری ایستادند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با شکستن حمایت در سطح 1497 دلار، همچنان عقب‌نشینی به سطح 1453 دلار را هدف گرفته است. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش پیدا کرد و به 18 دلار و 10 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد رشد کرد و به 936 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در 1561 دلار و 14 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر