تداوم صعود قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که دلار نزدیک به پایین‌ترین حد پنج هفته گذشته ایستاد، برای سومین روز متوالی افزایش یافت.;

تداوم صعود قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1354.51 دلار رسید در حالی که روز دوشنبه تا رکورد 1355.97 دلار نیز صعود کرده بود.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ثابت ماند و در 1354.60 دلار قرار گرفت.
    به گفته تحلیلگران، با وجود اینکه بازارهای سهام در پی کاسته شدن از نگرانیها نسبت به احتمال جنگ تجاری میان چین و آمریکا، صعود کرده اند، قیمت طلا به دلیل ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا همچنان بالاتر می رود. در واقع شرایطی که بر بازار حاکم است طلا را به یک پناهگاه امن دارایی تبدیل می کند.
    شاخص دلار روز سه شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و در 89.043 واحد قرار گرفت. این شاخص در معاملات روز گذشته به 88.979 واحد سقوط کرده بود که پایینترین رکورد در پنج هفته گذشته بود.
    بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه تحت تاثیر گزارشهایی از مذاکرات میان آمریکا و چین که امیدواریها را نسبت به خنثی شدن خطر جنگ اقتصادی میان دو کشور برانگیخت و ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید، صعود کردند.
    بر اساس گزارش رویترز، طلا روز دوشنبه پس از اینکه آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روسی در انگلیس، اعلام کرد 60 دیپلمات روسیه را اخراج خواهد کرد، به بالاترین قیمت در بیش از پنج هفته گذشته صعود کرده بود.
    همچنین تحلیلگران می گویند قیمت طلا از بیانیه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا که دو دور دیگر افزایش نرخهای بهره در سال 2018 را پیش بینی کرد، مورد حمایت واقع شد. بسیاری از تحلیلگران سه دور دیگر افزایش نرخهای بهره را پیش بینی کرده بودند.
    موسسه مالی "یو بی اس" پیش بینی قیمت سه ماهه هر اونس طلا را به حدود 1300 تا 1400 دلار و قیمت شش ماهه و 12 ماهه این فلز ارزشمند را به 1375 دلار افزایش داده است.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 16.75 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 957 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، به 976.47 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر