تداوم روند صعودی طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌های فزاینده نسبت به بروز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها پس از تسهیل محدودیتهای قرنطینه، افزایش یافت اما دلار قوی، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.;

تداوم روند صعودی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1704 دلار و 23 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1708 دلار و 10 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با هشت دلار و 80 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، در 1706 دلار و 80 سنت بسته شده بود.

    بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر تشدید نگرانیها نسبت به موج جدید ابتلا به ویروس کرونا و زمان تولید واکسن کرونا به عقب نشینی متمایل شدند. کارشناس ارشد بیماری مسری کاخ سفید هشدار داد که رفع قرنطینه به تشدید شیوع بیماری منجر خواهد شد.

    مقامات چینی هم با شیوع موارد جدید ابتلا به کرونا، خواستار رعایت مراقبتهای بهداشتی در برابر این پاندمی مرگبار شدند.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار در آستانه سخنرانی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر رقیبانش در موضع دفاعی قرار گرفت. موج جدید ابتلا به ویروس کرونا باعث شده است بازارها روی منفی شدن نرخهای بهره آمریکا حساب کنند و بازار اکنون منتظر اقدامات حمایتی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 1848 دلار و 93 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، در 15 دلار و 49 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، 759 دلار و 43 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر