قیمت طلا یک درصد گران شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی بیش از یک درصد گران شد تا بخشی از ضرر سنگینی که روز جمعه متحمل شده بود را جبران کند.;

قیمت طلا یک درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.9 درصد رشد کرد و به 1599 دلار و 15 سنت رسید. بهای معاملات این بازار در زمان گشایش بیش از یک درصد افزایش داشت.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 2.2 درصد افزایش، به 1601 دلار و 20 سنت رسید.

    قیمت طلا روز جمعه که فلزات ارزشمند ریزش بازارهای مالی را دنبال کردند، بیش از 4.5 درصد سقوط کرد. ضرر سنگین در بازارهای سهام باعث شد سرمایه گذاران برای تهیه نقدینگی و پوشش ضرر خود به فروش داراییهای دیگرشان از جمله طلا اقدام کنند.

    استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: روز جمعه مقامات بانک مرکزی آمریکا به کاهش نرخهای بهره اشاره کردند که اتفاق خوبی برای طلا خواهد بود. دلار ضعیفتر شده و یورو قویتر شده است و این نشان می دهد که قیمت طلا بالا می رود.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد اگر چه اقتصاد آمریکا قوی مانده اما ویروس کرونا یک ریسک متغیر است و بانک مرکزی آماده است در صورت لزوم، اقدام کند.

    نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

    معاملات صندوق فدرال نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاستگذاری مارس خود نرخهای بهره را 75 واحد کاهش دهد.

    انتظارات برای کاهش نرخهای بهره آمریکا باعث شد سایر دارایی‌های امن هم صعود کنند و ارزش ین ژاپن به بالاترین حد خود از اکتبر به این طرف صعود کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهان با اضطراب سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت شیوع ویروس کرونا و احتمال رکود اقتصاد جهانی سقوط بیشتری پیدا کردند. آماری که روز شنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت کارخانه ای چین در فوریه با روند پرشتابی منفی شده که حتی از بحران مالی جهانی هم بدتر بوده است و صدمات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا را به خوبی بارز کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.7 درصد رشد کرد و به 2638 دلار و 21 سنت رسید. این فلز روز جمعه در یک مقطع تا 13 درصد سقوط قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.6 درصد رشد کرد و به 877 دلار و 52 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.8 درصد افزایش، 16 دلار و 95 سنت معامله شد. پلاتین و نقره روز جمعه به پایینترین قیمت خود در شش ماه اخیر سقوط کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر