روند صعودی طلا ادامه خواهد یافت

عصر معدن- کارشناسان و سرمایه‌گذاران شرکت کننده در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز پیش بینی کردند طلا تا حد زیادی تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در هفته جاری به روند افزایشی هفته گذشته ادامه دهد.;

روند صعودی طلا ادامه خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طلا اواسط هفته گذشته که احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه در قیمتها تاثیر گذاشت، به رکورد بالایی صعود کرد اما تا پایان هفته اندکی عقب نشست.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 69 درصد افزایش قیمت و 3 نفر یا 19 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که دو نفر یا 13 درصد نظری نداشتند.

    در این بین 2142 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که بیشترین تعداد از اواسط ژانویه بوده است. از میان آنها 1764 نفر یا 82 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری و 267 یا 12 درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند، در حالی که 111 نفر یا 5 درصد نظری نداشتند.

    برای هفته معاملاتی گذشته 57 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 47 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند. طلا روز جمعه پس از این که ابتدا عقب نشینی کرد، تحت تاثیر تنشهای آمریکا با روسیه و چین افزایش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در بازار آمریکا 6 دلار یا معادل 0.5 درصد افزایش یافت و در 1347.90 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 0.8 درصد رشد قیمت ثبت کرد. قیمت طلا چهارشنبه گذشته 1.1 درصد صعود کرده و به بالاترین قیمت از اواسط ژانویه رسیده بود اما روز پنج شنبه 1.3 درصد ریزش کرد.

    شون لاسک، مدیر بازرگانی در شرکت "والش تریدینگ" گفت: این کاهش قیمتها فرصت های خرید مناسبی را فراهم می کنند. با اینهمه قیمت طلا به شدت تحت تاثیر اخبار مهم قرار دارد.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" و آدام بوتن، تحلیلگر ارز در فارکس لایو افزایش قیمت طلا تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی را پیش بینی کردند. آدریان دی گفت: مسئله سوریه تمام نشده و خطر رویارویی نظامی مستقیم میان آمریکا و روسیه وجود دارد.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه "لاسال فیوچرز" انتظار دارد قیمت بالای نفت، عقب نشینی دلار و ابهامات ژئوپلیتیکی از طلا حمایت کند.

    شاخص دلار آمریکا روز جمعه در پی آماری که نشان داد شاخص قیمت مصرفی دانشگاه میشیگان از 101.4 واحد در مارس به 97.8 واحد در آوریل سقوط کرده است، رشدی که ابتدای معاملات داشت را واگذار کرد و در 89.76 واحد معامله شد.

    در این بین کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: احتمال سقوط قیمت طلا در صورت فروش گسترده معاملات وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر