تجدید قوای طلا برای رکوردشکنی دوباره

عصر معدن- قیمت طلا تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اشتغال مطلوب آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت.;

تجدید قوای طلا برای رکوردشکنی دوباره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1511 دلار و 42 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1513 دلار و 90 سنت رسید.

    آمریکا و چین روز جمعه اعلام کردند در پایان دادن به جنگ تجاری 16 ماهه‌ای که به اقتصاد جهانی آسیب زده است، پیشرفت کرده‌اند و مقامات آمریکایی اعلام کردند ماه جاری ممکن است توافقی امضا شود.

    بازارها همچنین از آمار اقتصادی مثبتی که هفته گذشته منتشر شد و نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصادی را تا حدودی تخفیف داد، دلگرم شدند. گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در اکتبر 128 هزار شغل ایجاد کرده که بالاتر از برآورد 75 هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود اما نرخ بیکاری همان طور که پیش بینی شده بود، به 3.6 درصد رشد کرد.

    به گفته مارگارت یانگ یان، تحلیلگر بازار شرکت "سی ام سی مارکتس"، جو بازار در کوتاه مدت بهتر از آن است که سرمایه گذاران بخواهند به طلا توجه کنند و البته افت ارزش دلار، کاهش قیمت طلا را محدودتر کرده است. اما در بلندمدت فضا برای افزایش قیمت طلا وجود دارد زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا سال میلادی آینده نرخ‌های بهره را برای تحکیم اقتصاد و بهبود اعتماد بازار، کاهش دهد.

    بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری کاهش داد اما اعلام کرد تا زمانی که نشانه‌ای از وخامت بیشتر اوضاع مشاهده نکند، کاهش بیشتری در نرخ‌های بهره صورت نخواهد داد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر با کاهش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را جذاب‌تر می‌کند.

    دلار روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال مثبت آمریکا، تلاش کرد صعود کند اما نظرسنجی نه چندان مطلوب از بخش تولید مانع از بهبود ارزش این ارز شد.

    دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در 97.218 واحد ایستاد در حالی که روز جمعه به 97.107 واحد سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر به شمار رفت.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه تحت تاثیر خوش بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اشتغال مثبت آمریکا به بالاترین حد در 14 ماه گذشته صعود کردند.

    طبق تحلیل فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1519 دلار را بشکند و شکستن این قیمت زمینه را برای پیشروی این فلز تا سطح 1534 دلار فراهم می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 18 دلار و 11 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.7 درصد افزایش یافت و 952 دلار و 71 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و 1814 دلار و 21 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر