قیمت طلا رو به افزایش است

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه در پی آتش‌بس تجاری که ریسک پذیری سرمایه‌گذاران را بهبود بخشید و باعث افت دلار شد، اندکی افزایش پیدا کرد.;

قیمت طلا رو به افزایش است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و به 1225.67 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.4 درصد افزایش، در 1230.4 دلار ایستاد.

    چین و آمریکا در جریان دیدار سران گروه 20 در آرژانتین توافق کردند به مدت 90 روز روی واردات کالاهای یکدیگر تعرفه بیشتری وضع نکنند و برای حل اختلافات فعلی خود مذاکره کنند.

    به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، به نظر می‌رسد افت دلار عامل مثبتی برای رشد قیمت طلا بوده است با این حال بهبود ریسک‌پذیری، مانع رشد بیشتر قیمت این فلز ارزشمند خواهد شد.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز دوشنبه حدود 0.3 درصد کاهش پیدا کرد.

    ارز آمریکا امسال به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، به دارایی مورد علاقه سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. با این حال ضعیف شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

    با این حال تحلیلگران گوشزد کردند که رشد قیمت طلا به دلیل افزایش علاقه به دارایی‌های پرریسک، محدود شده است.

    بورسهای آسیایی در معاملات روز دوشنبه روند صعودی در پیش گرفتند و شاخص MSCI بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، 1.8 درصد رشد کرد.

    دلار هفته گذشته پس از این که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: نرخ‌های بهره پایین محدوده خنثی هستند و انتظارات را برای پایان یافتن سیکل افزایش نرخ‌های بهره برانگیخت، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت. بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ‌های بهره را سه دور افزایش داده است.

    چشم انداز افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا برای طلا که به دلار قیمت گذاری می‌شود، منفی است زیرا هزینه نگهداری این فلز بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا پیش‌بینی کرد اگر بانک مرکزی آمریکا نگران رشد اقتصادی شود و این موضوع را روشن کند بازار ممکن است شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا باشد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، به 14.32 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.8 درصد افزایش، در 811.90 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش پیدا کرد و به 1187.90 دلار رسید. این فلز روز جمعه برای نخستین بار از مرز 1200 دلار عبور کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر