راه صعود طلا گشوده شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اظهارات رییس جمهور آمریکا که به امیدها نسبت به انعقاد سریع توافق تجاری مقدماتی این کشور با چین ضربه زد، به روند صعودی روز گذشته ادامه داد و نزدیک به بالاترین حد یک ماه اخیر ایستاد.;

راه صعود طلا گشوده شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1478 دلار و 81 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1484 دلار و 60 سنت ایستاد.

    قیمت طلا روز سه شنبه پس از این که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد توافق با چین ممکن است به پس از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 موکول شود، به بالاترین حد خود از هفتم نوامبر به این طرف صعود کرد.

    قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    اظهارات ترامپ مدت کوتاهی پس از اعلام وضع تعرفه‌هایی روی واردات فولاد و آلومینیوم برزیل و آرژانتین T مطرح شد.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا از جریان تقاضا برای دارایی امن سود برده است و بازارهای سهام و دلار سقوط کرده اند. به همین دلیل طلا شب گذشته افزایش قیمت پیدا کرد. رییس جمهور آمریکا اعلام کرده که توافق تجاری با چین ممکن است تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 روی ندهد و تصویب یک قانون دیگر مربوط به چین در مجلس نمایندگان آمریکا به نگرانیهای تجاری اضافه خواهد کرد زیرا بیم آن می‌رود که چین از میز مذاکرات خارج شود.

    بر اساس گزارش رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرده که دولت این کشور را ملزم می کند در واکنش به سرکوبی اقلیت مسلمان اویغور  توسط پکن، موضع شدیدتری اتخاذ کند و به همین دلیل سرمایه گذاران نگران تیره شدن بیشتر روابط تجاری میان دو کشور هستند.

    ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا با هر گونه مهلت برای توافق تجاری با چین مخالفت کرد و به حمله جدیدی علیه غول مخابراتی هواوی دست زد که باعث شد امیدها نسبت به امضای یک توافق تجاری لطمه بیشتری ببیند.

    اظهارات روز سه شنبه ترامپ باعث ریسک گریزی سرمایه گذاران شد و بازارهای سهام آسیایی با کاهش روبرو شدند در حالی که دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در یک ماه گذشته سقوط کرد و به جذابیت طلا افزود.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به 1492 دلار صعود کند زیرا مقاومت در سطح 1478 دلار را شکسته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 1851 دلار و 94 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 17 دلار و 17 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 911 دلار و 24 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر