آیا طلا از کانال ۱۶۰۰ دلار عبور می‌کند؟

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی صعودی داشت. لازم به ذکر است قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین ۱۴۹۹.۶۲۵ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۱۶ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین قیمت ۱۵۰۳.۰۰دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۲۰ ماه سپتامبر سال میلادی جاری، رسید.;

آیا طلا از کانال ۱۶۰۰ دلار عبور می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.
    در هفته معاملاتی گذشته به گزارش سایت Kitco، پس از حملات پهبادی یمن به بزرگترین پالایشگاه تولید کننده نفت عربستان، ترس در مورد کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به وجود آمد که این مسئله نیز به نوبه خود موجب افزایش بهای نفت در بازارهای بین المللی شد. به دنبال این موضوع و با افزایش ریسک ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه و افزایش تقاضای فیزیکی خرید طلا توسط توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در هفته معاملاتی قبل، قیمت این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی با رشد قیمت همراه بود. این مسئله در حالی است که افت ارزش شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر نیز عاملی بود که موجب تقویت قیمت فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهای جهانی شد.
    علاوه بر این در هفته گذشته،  طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر سال 2019 میلادی 1.38 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1520.20 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 19 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 9 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 4 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 6 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.
    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، مسئله برگزیت در انگلیس، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانک های مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوال های دو کشور چین و هند، بروز تنش های سیاسی در کشورهای جهان، وضعیت جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تنش های سیاسی آمریکا و ایران، بروز بلایای طبیعی و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته روند قیمتی طلا صعودی بود و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر طلا روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت تاریخی خود که 1550 دلار به ازای هر اونس است، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی و مهم 1600 دلار به ازای هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت. در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم و قیمتی مهم و تاریخی خود که 1500 دلار به ازای هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی 1470دلار به ازای هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر