بارقه امید جدید به افزایش قیمت طلا

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد حرکت افزایشی دیرهنگام طلا در هفته گذشته باعث خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا در معاملات هفته جاری شده است.;

بارقه امید جدید به افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، باید دید روند افزایشی که طلا در اواخر هفته گذشته پیدا کرد، آغاز یک روند صعودی جدید بوده یا یک اتفاق موقتی است. اگرچه قیمت طلا همچنان در بازه محدودی حبس شده اما تحلیلگران می گویند عوامل فنی به نفع صعود قیمت طلا در کوتاه مدت هستند و اگر این فلز موفق شود از مقاومت در سطح قیمت 1525 دلار عبور کند، به قیمت بالاتری دست پیدا خواهد کرد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 18 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها 14 نفر یا 78 درصد افزایش قیمت و تنها یک نفر یا معادل شش درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین سه نفر یا 17 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران 890 نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها 583 نفر یا 60 درصد افزایش قیمت طلا و 193 نفر یا 22 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و 159 نفر یا 18 درصد هم نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته سرمایه‌گذاران به درستی افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا 60 سنت معادل 0.04 درصد افزایش پیدا کرد و در 1505 دلار و 30 سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار که در مقطعی تا مرز 1520 دلار پیشرفته بود، برای کل هفته حدود 0.8 درصد افزایش ثبت کرد که دومین افزایش هفتگی متوالی طلا بود.

    درصد درستی پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 53 درصد بوده است.

    تحلیلگران می گویند طلا در هفته جاری فضای بیشتری برای افزایش قیمت دارد زیرا حرکات فنی قابل توجهی داشته و به بالای میانگین قیمت 20 روزه رسیده و برای مدت کوتاهی به بالای میانگین قیمت 50 روزه صعود کرده بود.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد طلا مقاومت در سطح 1525 دلار را در آینده نزدیک امتحان کند و در ادامه افزود: حرکت روز جمعه طلا برای شکستن روند نزولی سپتامبر قابل پیش بینی بود و نشان داد همچنان تقاضا برای دارایی امن وجود دارد.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت بازرگانی ام کی اس نیز نسبت به روند افزایشی طلا ابراز خوش بینی کرد زیرا اقتصاد جهانی هنوز درگیر مشکلات عدیده ای است و سرمایه گذاران با ابهامات ژئوپلیتیکی فراوانی روبرو هستند.

    اما برخی از تحلیلگران نسبت به حرکت افزایشی دیرهنگام طلا در آخرین روزهای معاملات هفته گذشته ابراز نگرانی کردند زیرا طلا با وجود صعود بازارهای سهام و قوی ماندن ارزش دلار آمریکا، افزایش قیمت پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر