قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلای جهانی در معاملات امروز سه‌شنبه که به دلیل تعطیلی‌ها کاهش یافته بود، افزایش یافت، زیرا دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه به دلیل چشم‌انداز رو به رشد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اوایل مارس سال آینده تضعیف شدند.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش به 2063 دلار و 78 سنت رسید، پس از اینکه در جلسه قبل به بالاترین سطح بیش از دو هفته اخیر خود یعنی 2070 دلار و 39 سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 2074 دلار و 90 سنت رسید.

    ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت قیمت طلا پس از دریافت مجوز از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه گذشته که انتظارات نرخ پایین‌تر قیمت‌گذاری شده بازارها را تایید می‌کند، در هفته جدید افزایش یافته است.

    داده‌های روز جمعه نشان داد که قیمت‌های ایالات‌متحده در ماه نوامبر برای اولین بار در بیش از 3.5 سال گذشته کاهش یافت و افزایش سالانه تورم را به زیر 3 درصد رساند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران اکنون با احتمال 89 درصدی کاهش نرخ بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.

    شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات‌متحده به 3.883 درصد کاهش یافت. بازارهای استرالیا، نیوزلند، هنگ کنگ و منطقه یورو امروز، سه شنبه به دلیل تعطیلات رسمی تعطیل هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.8 درصد افزایش به 24.37 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.2 درصد افزایش یافت و به 972.85 دلار رسید و پالادیوم با 0.6 درصد افزایش به 1209 دلار و 74 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر