میرزایی در گفت و گو با «عصر معدن» اظهار کرد:

دلار ۴۲۰۰ تومانی به نفع سهام پالایشی ها

عصر معدن- نرخ دلار از امروز برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان ، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.;

دلار ۴۲۰۰ تومانی به نفع سهام پالایشی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب و در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می شود.
    وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.
    حال این تصمیم در بازار بورس نیز می تواند تاثیر گذار باشد. البته در این میان برخی کارشناسان معتقدند اقتصاد دستور ایجاد رانت و مشکلات دیگر را به همراه دارد اما در سویی دیگر کارشناسان دیگری می گویند در صورت ثابت ماندن این رقم شرایط بهتری برای فعالیت های اقتصادی فراهم می شود.
    اما بی شک امروز بورس نیز با تاثیر از تک نرخی شدن ارز با تغییراتی همراه خواهد بود.
    در این باره کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تک نرخی شدن دلار به «عصر معدن» گفت: این اتفاق برای سهام پالایشی ها مفید است.
    مهدی میرزایی در ادامه بیان کرد: شرایط برای سایر صنایع صادراتی هم مناسب است اما چون نرخ در مدت اخیر نرخ دلار به بیش از 5500 تومان افزایش یافت، بیشتر افراد در حال حاضر به این ارقام چسبندگی ذهنی پیدا کرده اند.
    به گزارش «عصر معدن»، فعالان بخش معدنی معتقدند در صورت ثابت ماندن این رقم می توانند به راحتی برای خرید ماشین آلات و... اقدام کرده و با برنامه ریزی بهتری کار خود را انجام دهند. حال باید منتظر ماند و دید این اتفاق چه تاثیری بر سهام شرکت های معدنی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر