دلار طلا را ارزان کرد

عصر معدن- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به این‌که ارز، طلا و سکه در هفته گذشته نوسانات بسیاری را تجربه کرده‌اند گفت: کاهش ارزش طلا در بازارهای جهانی و افت قیمت دلار، قیمت طلا و انواع سکه را کاهش داد و منجر به کاهش ۵۰ هزار تومانی حباب سکه شد.;

دلار طلا را ارزان کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: بازار ارز، طلا و سکه در هفته گذشته شرایط پرنوسانی را طی کرد که در مجموع قیمت اونس جهانی و دلار روند کاهشی داشت و عاملی شد تا نرخ طلا در بازار کاهش یابد.

    وی بیان کرد: قیمت طلا در بازار جهانی نیز در طول هفته کار خود را با نرخ 1330 دلار آغاز کرد که در انتهای هفته به نرخ 1,290 دلار رسیده است و این در حالی است که اونس جهانی در حال حاضر 1293 دلار قیمت‌گذاری شده است. در کنار اونس جهانی روند نزولی دلار در بازار آزاد از قیمت طلا و سکه کاسته است.

    وی با تاکید بر این‌که حباب سکه تمام با کاهش 50 هزار تومانی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال میزان تقاضا همواره افزایش می‌یابد که این روند کاملا منطقی بوده و در شرایط فعلی که از حباب طلا و سکه کاسته شده است میزان عرضه و تقاضا کاملا متناسب ارزیابی می‌شود.

    کشتی آرای در رابطه با قیمت طلا و سکه گفت: هر اونس جهانی 1293 دلار، سکه تمام طرح قدیم 4میلیون و 580 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید 4میلیون و 690 هزار تومان، نیم سکه 2میلیون و 580 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 650 هزار تومان، سکه گرمی 845 هزار تومان، هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 865 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 430 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده است و این در حالی است که در هفته گذشته قیمت هر گرم طلای خام 18 عیار به 456 هزار تومان رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر