طی ۳ سال گذشته صورت گرفت؛

صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی ۱.۵ میلیارد دلاری با راهبری ایمیدرو

عصر معدن- ایمیدرو با راهبری شرکت های معدن و صنایع معدنی زیرمجموعه و تابعه و در راستای در راستای تحقق اهداف"ساخت داخل" ؛ میزان صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی طی سه سال گذشه را به ۱.۵ میلیارد دلار رساند.;

صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی ۱.۵ میلیارد دلاری با راهبری ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، از جمله شرکت های پیشرو در پیاده سازی این استراتژی، می توان به ملی صنایع مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، چادرملو، گل گهر، گهر زمین، آلومینیوم جنوب، تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، آلومینای ایران، مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش ایمیدرو اشاره کرد.

    طبق گزارش "دفتر بومی سازی و ساخت داخل ایمیدرو" در راستای هدفگذاری صرفه جویی ارزی از محل بومی سازی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور، برنامه ها و اقدامات شرکت ها به طور منظم پایش می شود و میزان صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی؛ افزایش خواهد یافت.

    بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع طی سال های گذشته، موجب شد تا خطوط تولید در شرایط تحریم به دلیل تامین به موقع قطعات، دچار وقفه نشوند. "بومی سازی" از جمله راهبردهای اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) محسوب می شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر