افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- طلا در روز جمعه (۵ ژانویه) پس از نوسان یک درصدی بالا و پایین بر اساس داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده ثابت ماند اما به اولین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته به دلیل تقویت کلی دلار و بازدهی بالاتر خزانه‌داری چشم دوخت.;

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایسنا، طلا با 0.1 درصد افزایش به 2044 دلار و 21 سنت در هر اونس افزایش یافت. قیمت‌ها طی هفته نزدیک به یک درصد افت داشته است. طلای ایالات‌متحده  به 2049 دلار و 80 سنت رسید.

    داده‌های رسمی نشان می‌دهد که کارفرمایان ایالات‌متحده در ماه دسامبر بیش از آنچه انتظار می‌رفت، استخدام کرده‌اند اما داده‌های جداگانه از موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان می‌دهد که بخش خدمات ایالات‌متحده در ماه گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است.

    بازده دلار آمریکا و اوراق قرضه 10 ساله به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیدند و به ترتیب به بهترین هفته‌های خود از جولای و اکتبر رسیدند. بازار بر اساس ابزار CME FedWatch انتظار دارد که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس حدود 67 درصد باشد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    خرید طلا در هند از نظر فیزیکی در این هفته افزایش یافت زیرا قیمت‌های داخلی از بالاترین رکورد کاهش یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.8 درصد افزایش به 23.17 دلار در هر اونس رسید اما برای دومین سقوط هفتگی خود آماده شد و پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 961.53 دلار رسید اما به بدترین هفته خود در هشت هفته گذشته رسید. پالادیوم با 0.9 درصد کاهش به کمترین میزان در سه هفته اخیر 1027 دلار و 11 سنت رسید و در هفته 6.4 درصد کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر