حرکت طلا در مسیر افزایش قیمت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با تشدید نگرانی‌ها نسبت به اختلاف تجاری آمریکا و چین و تاثیر احتمالی آن بر رشد اقتصاد جهانی که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های مطمئن کرد، اندکی افزایش یافت.;

حرکت طلا در مسیر افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1285.56 دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا 0.1 درصد رشد کرد و به 1287 دلار رسید.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: روند رشد قیمت طلا در حال حاضر از خرید سرمایه‌گذارانی که ریسک‌گریز شده‌اند، حمایت یافته است، اما هیچ تغییری در روند کلی بازار دیده نمی‌شود.

    شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا – اقیانوسیه به جز چین با دنبال کردن روند نزولی وال‌استریت، به پایین‌ترین حد خود از اواخر مارس رسید.

    رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با تغییر موضع ناگهانی از اظهارات هفته پیش خود که در آن از پیشرفت مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن تمجید کرده بود، درباره افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی هشدار داد.

    لیو هی، معاون نخست وزیر چین، روز پنج‌شنبه برای مذاکرات تجاری به آمریکا سفر خواهد کرد و اگر توافقی تا آن زمان حاصل نشود، تعرفه‌های بیشتر روی واردات کالاهای چینی از جمعه به اجرا گذاشته می‌شود.

    بانک یو بی اس در یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد ریسک‌های نزولی متوجه رشد اقتصادی به دلیل تعرفه‌های بالاتر و ضعف احتمالی بازارهای سهام و بازده کمتر اوراق قرضه، از رشد قیمت طلا حمایت خواهد کرد، اما روند صعودی احتمالی دلار مانعی برای رشد بیش‌تر قیمت طلا خواهد بود. اگرچه ماندن طلا در بالای مرز 1280 دلار دلگرم‌کننده است، اما تغییر لحن بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی، این فلز ارزشمند را در صورت بهبود آمار اقتصادی در معرض کاهش قیمت قرار خواهد داد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا هفته گذشته پس از این‌که بانک مرکزی آمریکا برخلاف انتظارات بازار، احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سال جاری را منتفی اعلام کرد، با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

    موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت، اما هم‌چنان در پایین‌ترین سطح خود از اکتبر سال 2018 قرار دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 14.91 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 872.40 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 1335.79 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر