بخش معدن را در شرایط جنگ اقتصادی جدی بگیرید

عصر معدن- یک فعال بخش معدن بر لزوم توجه جدی به زنجیره تولید مواد معدنی در کشور اشاره کرده و گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم و قوانین عادی راهگشا نیست و باید با توجه سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی تصمیم گیری های مؤثر و به موقع برای بخش معدن بکار گرفته شود.;

بخش معدن را در شرایط جنگ اقتصادی جدی بگیرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، ابراهیم جمیلی، با اشاره به اینکه بخش معدن در شرایط افزایش قیمت‌ها با کاهش نقدینگی روبه رو شده است، اظهارداشت: در حال حاضر فعالان این بخش ترجیح می‌دهند به جای آغاز طرح‌های جدید تمرکز خود را بر تکمیل طرح های فعلی قراردهند. به همین دلیل سرمایه گذاری جدید در این بخش روند کاهشی پیدا کرده است.

    وی با اعلام اینکه در شرایط تحریم معدن می تواند نقش قابل توجهی در رشد اقتصاد ملی کشور داشته باشند، افزود: متأسفانه با وجود تمام مزیت های این بخش در توسعه صادارت غیر نفتی هنوز توجه جدی به این بخش نشده و با وجود تأکیدات رهبری حمایت از این بخش به کندی انجام می‌شود.

    این فعال بخش معدن با اشاره به اینکه اگر بخش معدن توسعه یابد به طور حتم درآمدهای ارزی کشور هم افزایش خواهد یافت، گفت: متاسفانه در برخی از واگذاری‌ها معادن درگیر دلالی شده است که به اعتقاد ما باید در واگذاری ها معادن به متخصصان این حوزه واگذار شود به نحوی که فارغ از قیمت مواد معدنی بستر لازم برای توسعه بخش معدن و تأمین مواد اولیه صنایع دیگر فراهم شود.

    جمیلی تصریح کرد: متأسفانه کمبود نقدینگی و عدم حمایت از معادن باعث شده تا معدن کاری بصرفه نباشد و برخی از معادن ترجیح دهند برای جبران کمبود نقدینگی خود محصولات را صادر کنند. زیرا صنایع داخلی محصولات را از آنها ارزان خریداری می‌کنند.

    وی بر لزوم توجه جدی به زنجیره تولید مواد معدنی در کشور اشاره کرده و گفت: در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم قوانین عادی راهگشا نیست و باید با توجه سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی تصمیم گیری های مؤثر و به موقع برای بخش معدن بکار گرفته شود. در غیر این صورت ما به نتیجه ای در این بخش نخواهیم رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر