آخرین تغییرات بازار ورق در جهان

عصر معدن- آخرین تغییرات بازار ورق در جهان نشان می دهد که قیمت ورق در بازار ترکیه با رشد تقاضا روندی صعودی داشته و بازار ورق اروپا در آرامش به سر می برد.;

آخرین تغییرات بازار ورق در جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، هفته گذشته قیمت ورق در بازار ترکیه با رشد تقاضا روندی صعودی داشت. روند صعودی بازارهای جهانی تقاضای داخلی را بالا برده و بعید است به زودی قیمت نزولی باشد. ورق گرم صادراتی چین اخیرا تا 2 دلار رشد داشت و 565 دلار هر تن فوب شنیده شده است.

    در بازار ترکیه نیز ورق گرم از 690 دلار ده روز قبل به 710 دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. ورق گرم صادراتی ترکیه نیز از 660 تا 680 دلار هر تن فوب به 690 تا 710 دلار هر تن فوب رسیده و معامله مهمی نهایی نشده است. ورق گرم وارداتی نیز از 605 دلار اول دسامبر به 610 تا 630 دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسیده است.

    افزایش واردات ورق سرد به ترکیه

    در اکتبر سال جاری میلادی واردات ورق سرد به ترکیه 43.9 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشت و به 99836 تن رسید و 169.9 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت. ارزش ورق سرد وارد شده به ترکیه نیز 76.37 میلیون تن بود که 34 درصد رشد ماهانه و 124.2 درصد رشد سالانه داشت. از طرفی بین ژانویه تا اکتبر نیز واردات ورق سرد به ترکیه 28.3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالا رفت و کمتر از 773 هزار تن ثبت شد.

    در ده ماه نخست سال کره جنوبی بین عرضه کنندگان ورق سرد به ترکیه رتبه نخست را داشت و پس از آن چین و روسیه رتبه های بعدی را داشتند.

    بازار ورق اروپا در آرامش

    بازار داخلی ورق فولادی اروپا در سکوت نسبی به سر می برد و قیمت ها در ثبات است. آخرین متوسط قیمت ورق گرم 42 سنت رشد داشت و 658.42 یورو هر تن درب کارخانه در شمال اروپا ثبت شده است.

    قیمت نسبت به هفته قبل حدود 15 یورو بالا رفته و در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل نیز 40.29 یورو رشد داشته است. اغلب تولید کننده ها محصول تحویل ژانویه خود را فروخته اند و حال به دنبال قیمت های بالاتر برای فوریه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر