قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت و در مسیر افزایش هفتگی خود قرار گرفت زیرا با کاهش دلار و بازده اوراق قرضه پس از ضعیف‌تر شدن ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در مسیر افزایش نرخ بهره پس از جولای تردید ایجاد کرد.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 14924 دلار و40 سنت رسید، طلا تاکنون در این هفته 0.4 درصد افزایش داشته است و قیمت طلای آمریکا نیز به 1925 دلار و 40 سنت رسید.

    داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است اما نرخ بیکاری با توجه به افزایش دستمزد نسبتاً قوی از بالاترین سطح هفت ماهه خود عقب‌نشینی کرد.

    بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از اوج بیش از چهار ماهه خود عقب‌نشینی کرد، در حالی که پس از انتشار این داده‌ها، دلار با 0.9 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته اخیر رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب کرد.

    معامله‌گران به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه پایبند بودند، اما نسبت به احتمال افزایش بیشتر از آن تردید داشتند. طلا نسبت به افزایش نرخ های بهره ایالات‌متحده حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    به گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پیش از تعطیلی بازار بهای هر اونس نقره با 1.5 درصد افزایش به 23.08 دلار، پلاتین با یک درصد افزایش به 910 دلار و 77 سنت رسید و پالادیوم 0.6 درصد افزایش یافت و به 1248 دلار و 66 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر