قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز(چهارشنبه)، یک روز پس از شکستن سطح حمایتی کلیدی ۱۹۰۰ دلار برای اولین بار در یک تا ۱.۵ ماه گذشته ثابت ماند و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده افزایش یافت زیرا انتظارات فدرال رزرو هنوز با چرخه انقباض پولی سریع خود به پایان نرسیده است.;

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت شرقی با 1.7 درصد افزایش به 1903 دلار و 30 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.09 درصد افزایش به 1904 دلار و 30 سنت رسید.

    قیمت طلا روز سه‌شنبه به کمتر از 1895 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید که ضعیف‌ترین سطح آن از پایان ژوئن است زیرا بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسید. ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG اظهار کرد که قیمت طلا همچنان با افزایش بی‌امان بازدهی اخیر و تقویت دلار آمریکا که به نظر می‌رسد جذابیت طلا را کاهش داده و باعث گریز سرمایه‌گذاران شده است، مقابله می‌کند.

    اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا کاهش را به کمترین میزان خود از ژانویه 2020 افزایش داد و هیچ جریان ورودی از اواخر جولای گزارش نشده است. خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافت و بر انعطاف‌پذیری اقتصاد علیرغم افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم تاکید کرد.

    طبق گزارش رویترز، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه‌شنبه گفت در حالی که بانک مرکزی ایالات‌متحده در مبارزه با تورم پیشرفت‌هایی داشته است، ممکن است هنوز برای پایان کار باید نرخ‌های بهره بالاتر برود.

    در بازار سایر فلزات، نقره با 0.4 درصد افزایش به 22.59 دلار در هر اونس رسید و پلاتین در 888 دلار و 75 سنت ثابت ماند. پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به 1238 دلار و 67 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر