ریزش ۱۸ دلاری طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در بازار جهانی روز گذشته بدنبال صعود ارزش دلار، حدود ۱۸ دلار سقوط کرد با این همه در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر تقاضا برای خرید ارزان، اندکی افزایش یافت.;

ریزش ۱۸ دلاری طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1327.72 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه به 1323.20 دلار سقوط کرده و 1.5 درصد افت را به ثبت رسانده بود که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه از اواسط سال 2017 به این سو بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.2 درصد افزایش یافت و به 1326.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 17.80 دلار یا 1.3 درصد کاهش، در 1324.20 دلار بسته شده بود.
    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت بازرگانی طلای "گلد سیلور سنترال"، طلا همچنان یک دارایی امن به شمار می رود و بازار در معاملات روز جاری شاهد خرید فیزیکی خوبی بوده که از قیمتها حمایت کرده است. نگرانی ها نسبت به احتمال وقوع جنگ تجاری جهانی تعدیل شده اما کاملا برطرف نشده است.
    بر اساس گزارش رویترز، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند تعرفه های پیشنهادی دونالد ترامپ بر واردات کالاهای چینی ممکن است تا اوایل ژوئن اجرا نشوند و به این ترتیب زمان کافی برای مذاکرات میان دو طرف فراهم می کنند. با این همه بالا ماندن ارزش دلار باعث شده رشد قیمت طلا محدود شود.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 16.32 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 938 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، در 961.65 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر