قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۸۶۴ دلار و ۹۸ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز جمعه ثابت مانده و در آستانه بزرگترین کاهش ماهانه از ماه فوریه قرار دارد. انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسانده است.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 1864 دلار و 98 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار آمریکا هم 0.2 درصد بالا رفته و به 1882 دلار رسیده است.
    قیمت این فلز گرانبها در آستانه یک کاهش ماهانه 4 درصدی است و دومین کاهش پیاپی فصلی را هم تجربه می‌کند. از طرف دیگر، ارزش دلار و اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بهترین فصل خود را طی یک سال گذشته ثبت کرده است.
    اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال طولانی‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بازار طلا را تحت فشار قرار داده است.

    توماس بارکین رئیس فدرال رزرو ریچموند در روز پنجشنبه گفت هنوز مشخص نیست آیا نیازی به تغییر سیاست‌های پولی در ماه‌های آینده باشد یا نه.

    بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه که غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از حفظ روند رشد آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.
    اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه اوت امروز منتشر خواهد شد.
    تحلیلگران عقیده دارند بازگشت قیمت طلا به بالاتر از سطح 1900 دلار مستلزم پایین آمدن ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکاست.

    قیمت نقره امروز با 1.80 درصد افزایش به 23 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.68 درصد افزایش 916 دلار و 98 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر