افزایش ۱.۸ درصدی قیمت طلا طی هفته گذشته

عصر معدن- قیمت طلا به دنبال احتمال توقف افزایش نرخ بهره در سال جاری افزایش یافت و اونس جهانی طی هفته گذشته رشد ۱.۸ درصدی را ثبت کرد.;

افزایش ۱.۸ درصدی قیمت طلا طی هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، پس از اینکه آمارها، افزایش در نرخ بیکاری آمریکا در ماه آگوست را نشان داد و احتمالا فدرال رزو افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری را متوقف خواهد کرد، قیمت طلا دومین هفته افزایشی را ثبت کرد.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1947.80 دلار افزایش یافت و افزایش 1.8 درصدی طی هفته گذشته را ثبت کرد. قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسیده بود.

    سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار پس از انتشار این آمار کاهش یافت و از طلا که دارایی بدون بهره است، حمایت شد.

    اقتصاد آمریکا در ماه آگوست، تعداد فرصت‌های شغلی بیشتری به بازار اضافه کرد اما افزایش نرخ بیکاری به 3.8 درصد و رشد ملایم دستمزدها سبب شد تا شرایط بازار کار کاهشی شود.

    تای وانگ، تاجر مستقل فلزات گران‌بها مستقر در نیویورک گفت: «با اینکه گزارش اشتغال انطور که انتظار می‌رفت ضعیف نبود اما قیمت طلا کمی افزایش یافت.»

    احتمال اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر تغییر ندهد به 93 درصد افزایش یافته است که قبلا 89 درصد بود. احتمال توقف افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر به 65.1 درصد افزایش یافته است که قبلا 55 درصد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر