قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز، چهارشنبه با تقویت دلار به پایین‌ترین حد در بیش از یک ماه گذشته سقوط کرد.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 9:30 به وقت شرقی با 4.5 درصد کاهش به 1895 دلار و 90 سنت رسید که پایین‌ترین سطح از 22 اگوست بود و طلای آمریکا نیز با 0.24 درصد کاهش به 1896 دلار و 90 سنت رسید.

    دلار در برابر همتایان اصلی خود در بالاترین سطح 10 ماهه خود قرار گرفت زیرا بازدهی خزانه‌داری به دلیل چشم انداز نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر در ایالات‌متحده بالا ماند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس اظهار کرد که احتمال 40 درصد وجود دارد که فدرال رزرو برای غلبه بر تورم به افزایش نرخ‌ها نیاز داشته باشد.

    نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود و هیچ سودی به همراه ندارد.

    ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار IG گفت: به نظر می‌رسد نرخ بالا برای مدت طولانی‌تر، جریان‌های امن برای فلز زرد را نادیده می‌گیرد. شاخص مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز جمعه منتشر می‌شود. وزارت کار گزارش ماهانه اشتغال را در 6 اکتبر منتشر خواهد کرد و سپس گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده را در 12 اکتبر منتشر خواهد کرد.

    اعتماد مصرف کننده در ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید که ناشی از نگرانی‌های مداوم در مورد قیمت‌های بالاتر و افزایش ترس از رکود بود.

    طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن به پایین‌ترین حد در بیش از چهار سال گذشته رسیده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.8 درصد کاهش به 22.69 دلار به پایین‌ترین حد در 12 روز گذشته رسید، در حالی که پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 904 دلار و 87 سنت رسید. پالادیوم با یک درصد افزایش به 1236 دلار و 14 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر