غول‌های طلایی جهان در سال ۲۰۲۱

عصر معدن- معدن مورانتو ازبکستان در آسیای مرکزی با تولید بیش از دومیلیون اونس طلا به عنوان برترین معدن تولیدکننده طلا در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.;

غول‌های طلایی جهان در سال ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، کیتکو بزرگ‌ترین معادن طلای جهان را بر اساس میزان تولید در سال 2021 رتبه‌بندی کرد که مهم‌ترین آنها در ذیل ارائه شده است.

    معدن مورانتو در ازبکستان: بیش از دو میلیون اونس طلا

    معدن مورانتو در ازبکستان با تخمین تولید اندکی بیش از دو میلیون اونس طلا به عنوان رتبه اول این فهرست قرار دارد. این مجتمع معدنی در ازبکستان و متشکل از معدن روباز و عملیات شستشوی پشته است. این معدن که توسط شرکت دولتی ناوویی(Navoi) اداره می‌شود، بیش از 3.3 کیلومتر طول، 2.5 کیلومتر عرض و نزدیک به 600 متر عمق دارد. احتمالا این معدن، عنوان خود را به عنوان بزرگ‌ترین معدن طلای جهان در آینده نزدیک حفظ خواهد کرد.

    معدن کارلین ایالات‌متحده آمریکا: یک میلیون و 501 هزار اونس طلا

    این معدن به عنوان معدن طلای نوادا شناخته می‌شد. کارلین ترند با طول 56 کیلومتر، برای اولین بار توسط جان لایومور و آلن کوپ، زمین شناسان شرکت نیومونت در سال 1965 اکتشاف شده بود.

    معدن گراسبرگ اندونزی: یک میلیون و 370 هزار اونس طلا

    ذخایر مس و طلا گراسبرگ شرکت فریپورت مک موران در استان پاپوآ اندونزی در سال 1936 توسط یک زمین شناس هلندی کشف شد که آن را ارتسبرگ یا کوه سنگ نامید. این معدن که برای 30 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، در ارتفاع 4100 متری از سطح دریا و نزدیک بلندترین کوه پاپوآ قرار دارد. تولید طلا در سال 2001 به بالاتر از سه میلیون و 500 هزار اونس رسید و در سال 2021 یک میلیون و 370 هزار اونس طلا تولید کرد که نسبت به سال 2020 توانست 62 درصد افزایش یابد.

    معدن المپیادا در روسیه: یک میلیون و  113 هزار اونس طلا

    معدن بزرگ المپیادا در یکی از پربارترین استان‌های استخراج طلای روسیه واقع شده است. این معدن، بزرگ‌ترین فعالیت شرکت پولیوس است که تولیدش را در سال 1996 آغاز کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از تولید طلای این شرکت روسی را تشکیل می‌دهد. سنگ معدنی استخراج شده از این معدن در سه کارخانه با مجموع ظرفیت سالانه 13 میلیون تن فرآوری می‌شود.

    معدن کورتزدر ایالات‌متحده آمریکا:  828 هزار اونس

    معدن طلای کورتز یک مرکز بزرگ استخراج و فرآوری طلا در لندر و اورکا، نوادا، ایالات‌متحده است.

    معدن پوئبلو ویه خو جمهوری دومینیکن: 814 هزار اونس

    معدن پوئبلو ویه خو در جمهوری دومینیکن در حدود 100 کیلومتری شمال غربی شهر سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن قرار دارد.

    معدن کیبالی کنگو:  812 هزار اونس

    معدن طلای کیبالی در جمهوری دموکراتیک کنگو در مجاورت شهر دوکو و 210 کیلومتری آروا در مرز اوگاندا واقع شده است. کیبالی متعلق به شرکتهای آنگلوگلد آشانتی (45 درصد)، بریک گلد کورپوریشن (45 درصد) و سوسیته مانیر دو کیلو موتو (10 درصد) است.

    مالارتیک کانادایی:  715 هزار اونس

    این معدن، بزرگ‌ترین معدن طلای کاناداست. در حال حاضر یک معدن روباز است اما این عملیات در حال پیشرفت یک پروژه بزرگ زیرزمینی است که مالارتیک کانادا را تقریبا تا سال 2028 به یک عملیات زیرزمینی تبدیل می‌کند و عمر معدن حداقل تا سال 2039 ادامه دارد.

    معدن دریاچه Detour کانادا:   713 هزار اونس

    معدن دریاچه Detour دومین عملیات بزرگ تولید طلا در کانادا با بزرگ‌ترین ذخایر طلا و پتانسیل رشد قابل توجه است. عمر معدن تقریبا 22 سال است.

    معدن لولو گونکوتو مالی:   700  هزار اونس

    مجتمع معدنی لولو گونکوتو شامل دو مجوز معدنی لولو و گونکوتو است و در غرب کشور مالی در مجاورت مرز سنگال و رودخانه فالمه واقع شده است. شرکت معدنی لولو مالک معدن طلای لولو و شرکت معادن گونکوتو مالک معدن طلای گونکوتو است. این دو معدن متعلق به شرکت بریک) 80 درصد) و دولت مالی (20 درصد) هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر