بازار جهانی طلا کاهشی ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا دلار از افزایش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی چین سود می‌برد و بازارها اکنون متمرکز بر اطلاعات خرده‌فروشی ایالات‌متحده هستند که می‌تواند تأثیر نرخ‌های بالاتر بر مخارج مصرف‌کننده را روشن کند.;

بازار جهانی طلا کاهشی ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 25 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.6 درصد کاهش به 1906 دلار و 20 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.03 درصد به 1905 دلار و 20 سنت رسید.

    دلار آمریکا که شمش را برای خریداران خارجی گران کرد، روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رسید و بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود از نوامبر بود.

    بانک مرکزی چین به‌طور غیرمنتظره‌ای نرخ‌های سیاستی کلیدی را امروز(سه‌شنبه) کاهش داد زیرا تولید صنعتی و رشد خرده‌فروشی دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافته است. اکنون توجه به داده‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده و صورتجلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو ماه جولای در روز چهارشنبه معطوف شده است.

    کارشناسان انتظار دارند قیمت طلا، اخیراً تحت فشار قوی دلار آمریکا، تنها در سه ماهه آخر سال 2023 افزایش یابد.

    اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با تاکید بر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به شمش گفت که دارایی‌های آن در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2020 رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 22.63 دلار رسید و پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 898 دلار و 94 سنت رسید. پالادیوم با 0.5 درصد کاهش به 1262 دلار و 76 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر