قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۱۸۷۶ دلار و ۴۳ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، درگیری‌ در خاورمیانه و انتظار پایان روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را در روز جمعه افزایش داده است. طلا در آستانه بهترین هفته خود طی هفت ماه گذشته قرار دارد.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.40 درصد افزایش به 1876 دلار و 43 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.32 درصد افزایش به 1889 دلار و 10 سنت رسیده است.
    انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش قیمت‌های مصرف کننده در این کشور در ماه سپتامبر ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برده بود، اما هر دوی این شاخص‌ها امروز کمی کاهش داشتند.
    تحلیلگران انتظار دارند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پایان یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

    قبل از انتشار اطلاعات تورم آمریکا، طلا در روز پنجشنبه به بالاترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود. تغییر دیدگاه سیاستگذاران آمریکا که افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری می‌تواند جایگزین بالا بردن نرخ بهره شود، از قیمت طلا حمایت کرد.
    از طرف دیگر، درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و حماس تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و این فلز گرانبها را در آستانه یک افزایش قیمت بیش از 2 درصدی قرار داده است.
    سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی آخرین اطلاعات تورم در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای دنیا هستند‌. قیمت مصرف کننده و قیمت درب کارخانه محصولات تا حدی کاهش یافته و فشار تورم در این کشور را پایین آورده است.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.80 درصد افزایش به 22 دلار و 14 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد کاهش 870 دلار و 8 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر