طلای جهانی کاهشی شد

عصر معدن- قیمت طلا امروز(دوشنبه) با افزایش ارزش دلار کاهش یافت، اگر چه سرمایه‌گذاران بر روی توقف فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تمرکز می‌کنند.;

طلای جهانی کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 20 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.7 درصد کاهش به 1951 دلار و 60 سنت رسید که حدود 11 دلار کمتر از بالاترین سطح سه ماهه روز جمعه بود. قیمت طلای آمریکا با 0.14 درصد کاهش به 1952 دلار و 60 سنت رسید.

    دلار بالاتر از پایین‌ترین سطح خود در آوریل 2022 قرار گرفت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

    مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: افزایش قیمت طلا پس از کاهش قیمت مصرف‌کننده متوقف شده است و این پتانسیل را برای اصلاح فنی به منطقه 1940 تا 1950 دلار باقی می‌گذارد.

    داده‌های هفته گذشته در ایالات‌متحده به روند کاهش تورم اشاره کرد زیرا قیمت‌های مصرف‌کننده با کندترین سرعت در بیش از دو سال گذشته رشد کردند. انتظار می‌رود هفته آینده فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا افزایش داشته باشند و  بانک مرکزی ایالات‌متحده احتمالاً قبل از کاهش در سال آینده متوقف می‌شود، در حالی که در اروپا افزایش دیگری پیش‌بینی می‌شود.

    نرخ‌های بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    اقتصاد چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا، در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد و از رشد 2.2 درصد در سه ماهه اول به  0.8 درصد رسید.

    بر اساس گزارش رویترز در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.6 درصد کاهش به 24.78 دلار رسید، پلاتین 0.8 درصد کاهش یافت و به 963 دلار و 95 سنت رسید و پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به 1263 دلار  و 26 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر