ردپای بانک‌های جهانی در رالی طلای جهانی

عصر معدن- بانک مرکزی چین اعلام کرد در ماه مارس ۱۶۰ هزار اونس تروا طلا به ذخایر خود اضافه کرد که مطابق با دیدگاه بازار است که تقاضای مداوم بخش رسمی از افزایش اخیر طلا حمایت کرده است.;

ردپای بانک‌های جهانی در رالی طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، با توجه به دلار قوی و افزایش نرخ بهره آمریکا، طلا در ماه مارس 9.3 درصد جهش کرد که قوی‌ترین عملکرد ماهانه آن از جولای 2020 تاکنون است. این رالی ادامه داشت و طلا در هفت جلسه گذشته به رکوردهای متوالی رسید و به 2353 دلار و 79 سنت در هر اونس در روز دوشنبه (8 آوریل) رسید.

    چین اکنون 17 ماه متوالی طلا را به ذخایر خود اضافه کرده است. کریشان گوپول، تحلیلگر ارشد اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) در شورای جهانی طلا (WGC) به رویترز گفت این از دیدگاه ما درباره اعتقاد بانک‌های مرکزی به طلا و ارزش آن حمایت می‌کند.

    آمارهای رسمی نشان داد چین در پایان ماه مارس 72.74 میلیون اونس طلا داشت که در مقایسه با 72.58 میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش یافت. ارزش ذخایر طلای چین از 148.64 میلیارد دلار به 161.07 میلیارد دلار افزایش یافت.

    گوپول گفت که تقاضای بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و آنها خریداران فعال سال 2024 باقی مانده‌اند. ترکیه، هند، قزاقستان و برخی از کشورهای اروپای شرقی در سال جاری همراه با چین اقدام به خرید طلا کرده‌اند. بانک خلق چین با خرید خالص 7.23 میلیون اونس یا 224.9 متریک تن، بزرگترین خریدار رسمی بخش طلا در سال 2023 بود.

    بر اساس گزارش رویترز، در مجموع، در سال 2023، بانک‌های مرکزی جهانی 1037.4 تن طلا خریداری کردند که چهار درصد کمتر از رکوردهای سال 2022 بود. شورای جهانی طلا در ژانویه اعلام کرد که آنها می‌توانند خرید خالص را تا 200 تن دیگر در سال 2024 کاهش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر