بدترین هفته برای طلای جهانی رقم خورد

عصر معدن- قیمت طلا در روز جمعه (۱۹ ژانویه) برای بدترین هفته خود در بیش از یک ماه گذشته تعیین شد زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا پس از عقب نشینی بانک‌های مرکزی آمریکا در برابر انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ‌ها در میان نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد، تقویت شد.;

بدترین هفته برای طلای جهانی رقم خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با 0.1 درصد افزایش به 2023 دلار و 52 سنت رسید. با این حال، تاکنون در هفته 1.2 درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 2025 دلار و 40 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا 0.2 درصد کاهش داشت اما تاکنون در این هفته نزدیک به یک درصد افزایش یافته است. بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر یعنی 4.1632 درصد رسید.

    داده‌های منتشر شده نشان داد که بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از اواخر سال 2022 رسیده که نشان می‌دهد رشد شغل احتمالاً در ژانویه ثابت باقی مانده است.

    بر اساس این گزارش، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس از حدود 71 درصد در هفته گذشته به 54 درصد کاهش یافته است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.1 درصد افزایش به 22.76 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 908.65 دلار رسید و پالادیوم 0.8 درصد افزایش یافت و به 945.24 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر