قیمت طلای جهانی تا کجا پیش می‌رود؟

عصر معدن- تحلیلگران می گویند طلا پس از ریزش حدود ۲۰۰ دلاری قیمت در هفته گذشته و تثبیت شدن در محدوده ۱۹۵۰ دلاری آماده ازسرگیری روند صعودی است. حالا سوال اینجاست قیمت این فلز ارزشمند تا کجا پیش خواهد رفت؟;

قیمت طلای جهانی تا کجا پیش می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، تحلیلگرانی که اصلاح قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند، می گویند بزرگترین ریزش قیمت روزانه طلا در هفت سال اخیر که هفته گذشته روی داد، برای بازار مطلوب بوده است. اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند در شرکت گینزویل کویل به کیتکونیوز گفت: از دست دادن 120 دلار در یک روز معامله، حرکت قیمت چشمگیری بوده اما عقب نشینی به سمت مرز 1900 دلار برای طلا بسیار مطلوب بوده است. حمایت خوبی در این محدوده وجود دارد و به طلا اجازه می دهد در سپتامبر و در سه ماهه چهارم به رشد قیمت پایدار ادامه دهد.

    مذاکرات مالی آمریکا و تنشهای آمریکا و چین در مرکز توجه بازار

    دو موضوع مهمی که مورد توجه بازارها در هفته جاری خواهد بود یکی بسته مالی آمریکا است که هنوز به تصویب نرسیده و دیگری مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن است که قرار است ازسرگرفته شود و ممکن است نوسانات بزرگی ایجاد کند.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا همچنان دموکراتها را مقصر تصویب نشدن بسته کمک مالی جدید ویروس کرونا معرفی می کند. این اظهارات یک هفته پیش از مذاکرات ناموفق با دموکراتهای کنگره مطرح شده است. سنا که در کنترل جمهوریخواهان و کنگره که در کنترل نمایندگان دموکرات است، وارد ارزیابی غیررسمی شده اند و هنوز از توافق درباره بسته مالی خبری نیست.

    دانیل گالی، استراتژیست کالای شرکت "تی دی سکیوریتیز" در این باره به کیتکونیوز گفت: بسته مالی موضوع نگران کننده ای است. در حال حاضر این عامل منفی برای فضای بازار و برای طلا است.

    به گفته فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز، اگر توافق درباره بسته جدید حاصل شود برای دلار آمریکا منفی و برای طلا مثبت خواهد بود.

    به گفته جورج گیرو، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی آر بی سی، مذاکرات تجاری چین و آمریکا در هفته جاری برگزار می شود و معامله گران پیش از هر اقدامی مایلند اخباری در این باره دریافت کنند.

    با این حال رویترز روز جمعه گزارش کرد که دیدار بازبینی توافق تجاری آمریکا و چین که قرار بود روز شنبه برگزار شود، به دلیل مسائل مربوط به برنامه ریزی دیدار عقب افتاده است.

    چین تاکنون در عمل به تعهداتش برای خرید محصولات آمریکایی بسیار عقب مانده است.

    به گفته هان تان، تحلیلگر بازار در اف ایکس تی ام، اگر مذاکرات بسته مالی در آمریکا یا مذاکرات تجاری آمریکا و چین روند منفی پیدا کند، زمینه را برای بازگشت طلا به بالای مرز 2000 دلار فراهم خواهد کرد.

    بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا

    دو عامل مهم برای طلا بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا خواهند بود که بهبود آنها در هفته گذشته باعث پایین آمدن قیمت طلا شد.

    به گفته گالی، بزرگترین تغییری که هفته گذشته روی داد رشد نرخهای بهره واقعی و اسمی بود. فضایی که پیش از این قیمت طلا را بالا برده بود اکنون باعث کاهش آن شده است اما خریداران در قیمتهای پایینتر به خرید طلا می پردازند. با این حال وی عقب نشینی بیشتر طلا را مردود ندانست و اظهار کرد: 1850 دلار سطحی است که قیمت طلا دوباره جذاب می شود.

    گزارش نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا

    موضوع مهم دیگر انتشار گزارش نشست ژوییه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که روز چهارشنبه منتشر می شود. سرمایه گذاران به اظهاراتی که درباره کنترل منحنی بازده شده است، توجه دقیقی خواهند داشت.

    به گفته استراتژیستهای آی ان جی، هر گونه اشاره به تورم هدف و کنترل منحنی بازده در گزارش این نشست برای دلار آمریکا منفی خواهد بود. همچنین این گزارش ممکن است اطلاعات بیشتری درباره مذاکرات پیرامون استراتژی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا فراهم کند.

    سطوح قیمت طلا

    سطوح قیمتی که تحلیلگران زیرنظر دارند از محدود 1800 تا 2000 دلار را شامل می شود.

    به گفته افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی ام کی اس، طلا در سطوح قیمت 1900 و 1925 دلار از حمایت خوب برخوردار است در حالی که در سطح 2000 دلار با مقاومت روبروست.

    اما میلمان اظهار کرد: ریسکهای نزولی و صعودی طلا متقارن هستند. اگر طلا در هفته جاری به پایین 1900 دلار سقوط کند یا به مرز 2000 دلار صعود کند تعجب آور نخواهد بود.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری علاوه بر گزارش نشست ژوییه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه آمارهای اقتصادی فراوانی شامل آمار مسکن آمریکا منتشر خواهند شد که ممکن است بازارها را تحت تاثیر قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر