بزرگترین رشد ماهانه قیمت طلا از تابستان گذشته

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و تحت تاثیر دلار ضعیف تر و بازده پایین تر اوراق قرضه در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت ماهانه از ژوییه سال ۲۰۲۰ قرار دارد.;

بزرگترین رشد ماهانه قیمت طلا از تابستان گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 1906 دلار و 91 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1913 دلار و 10 سنت رسید. طلا از ابتدای ماه مه تاکنون حدود هشت درصد رشد قیمت داشته است.

    به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، طلا از نگرانیهای تورمی و افت بازده اوراق قرضه قدرت گرفته است. دلار ضعیف مانده و این موضوع تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. خریداران طلا اکنون به مرز 2000 دلار چشم دوخته اند و اکثرا تصور می کنند که قیمت طلا بالاتر خواهد رفت.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب 0.1 درصد کاهش یافت و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا روز جمعه به 1.593 درصد رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد.

    آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد قیمتهای مصرفی آمریکا در آوریل افزایش پیدا کرده و شاخص تورم از هدف دو درصد بانک مرکزی آمریکا عبور کرده و بزرگترین رشد سالانه را از سال 1992 داشته است. طلا که همواره به عنوان پناهگاه امن دارایی شناخته می شود، از آمارهای اخیری که افزایش قیمتها در آمریکا و انگلیس را نشان می دهند، سود برده است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند و پیش بینی می شود این آمار رشد 650 هزار شغل جدید در ماه مه را نشان دهد.

    آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در بخش فنی قیمت بالای 1915 دلار و 60 سنت نشان دهنده ازسرگرفته شدن روند صعودی به سمت 1950 دلار است و حمایت قوی در سطوح 1875 دلار و 1850 دلار وجود دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، 2837 دلار و 48 سنت معامله شد اما در مسیر ثبت نخستین کاهش ماهانه در چهار ماه گذشته قرار گرفت.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 1184 دلار و 69 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 28 دلار و سه سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر