قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد افزایش به ۱۹۲۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، اولین کاهش هفتگی ارزش دلار طی دو ماه گذشته حیات دوباره‌ای به طلا در روز جمعه بخشید و آن را در محدوده 1900 دلار نگه داشت. قیمت طلا طی یک هفته گذشته هم افزایش متعادلی داشته است.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.69 درصد افزایش به 1923 دلار و 91 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار نیویورک به 1946 دلار رسیده است.
    انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش بیش از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور برای دومین ماه پیاپی، نگرانی در مورد تورم و احتمال ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو در بالا بردن نرخ بهره را افزایش داده است.

    پس از اینکه بانک مرکزی اروپا هم در روز پنجشنبه نرخ بهره را تا رکورد 4 درصد افزایش داد، بازارهای جهانی تلاش می‌کنند خود را با دورنمای جدید نرخ بالای بهره تطبیق دهند.
    اما انتظار نمی‌رود سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 20 سپتامبر افزایش دهند. بانک مرکزی آمریکا با 11 بار افزایش نرخ بهره، 5.25 درصد به نرخ بهره 0.25 درصدی که در فوریه 2022 ثبت شده بود افزوده است.
    فدرال رزرو آمریکا دو اجلاس دیگر هم در نوامبر و دسامبر برگزار می‌کند. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول در اجلاس روز چهارشنبه هستند تا مسیر تصمیمات فدرال رزرو مشخص شود.
    بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    بالا رفتن قیمت بنزین شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا را در ماه اوت تا 3.7 درصد بالا برد، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن برابر با 3.2 بود. هدف بانک مرکزی آمریکا یک تورم سالیانه 2 درصدی است.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.70 درصد افزایش به 23 دلار و 39 سنت رسید و پلاتین با 1.95 درصد افزایش 929 دلار و 69 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر