طلا در آستانه دومین افزایش هفتگی پیاپی

عصر معدن- طلا در آستانه دومین افزایش هفتگی پیاپیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته، اما در آستانه دومین افزایش هفتگی پیاپی قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار در شرایطی که بازار‌ها مطمئن هستند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به پایان رسیده از قیمت طلا حمایت کرده است.;

طلا در آستانه دومین افزایش هفتگی پیاپی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.10 درصد افزایش به 1994 دلار و 27 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.10 درصدی به 2015 دلار و 20 سنت رسیده است.

    تحلیلگران عقیده دارند کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا طی یک هفته گذشته باعث رشد قیمت طلا شده است.
    شاخص دلار 0.2 درصد نسبت به رقبای خود پایین آمده و در آستانه دومین کاهش هفتگی پیاپی قرار دارد. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌شود.
    گزارش بازار کار آمریکا مبنی بر اینکه تعداد درخواست‌ها برای مزایای بیکاری بیش از حد انتظار در هفته گذشته کاهش یافته باعث شده احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در 2024 هم پایین بیاید.
    جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته نشان داد بانک مرکزی این کشور سیاست محتاطانه‌ای در پیش خواهد گرفت و سطح فعلی نرخ بهره را حفظ خواهد کرد.
    سرمایه گذاران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و 26 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس کاهش یابد. طبق گفته تحلیلگران، اختلاف بین آنچه بازار در مورد نرخ بهره انتظار دارد و آنچه جزئیات اجلاس فدرال رزرو نشان می‌دهد باعث نوسان قیمت طلا شده است.
    پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
    در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.38 درصد افزایش به 24 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش 921 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر