افزایش قیمت طلا تحت تاثیر بازار نفتی

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، ولی به طور کلی روندی صعودی داشت.;

افزایش قیمت طلا تحت تاثیر بازار نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین1226.600  دلار به ازای هر اونس در تاریخ 22 ماه اکتبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت 1234.950 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 26 ماه اکتبر سال میلادی جاری، رسید.
    در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.

    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: در ابتدای هفته معاملاتی قبل به گزارش سایت Kitco، بروز تنش در بازار نفت به دلیل تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ناتوانی کشورهای عضو اوپک خصوصا عربستان و روسیه در تامین کسری عرضه نفت در بازارهای جهانی موجب شد تا ترس از کمبود عرضه نفت در بین معامله گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به وجود آید. همین عامل نیز موجب شد تا قیمت نفت در هفته گذشته روندی فزاینده داشته باشد و به دنبال آن با افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها مانند طلا به عنوان کالایی مطمئن برای سرمایه گذاری، قیمت این فلز ارزشمند در هفته معاملاتی قبل افزایش یابد.

    در همین حال در هفته گذشته به گزارش خبرگزاری رویترز، به اثبات رسیدن قتل روزنامه نگار عربستانی در دفتر کنسولی این کشور، ریسک سیاسی سرمایه گذاری در بازارهای مالی را افزایش داد و با افزایش اقبال معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به خرید طلا در هفته گذشته، روند قیمتی این فلز گرانقیمت در بازارهای جهانی با صعود همراه شد.

    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه دسامبر سال 2018 میلادی با 1 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1243.10 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 18 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت نمودند، که از بین این افراد 12 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 1 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 5 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.
    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانک های مرکزی سایر کشورها، برنامه های حمایتی و داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوالهای دو کشور چین و هند، بروز تنشهای سیاسی در کشورهای جهان، تداوم جنگ اقتصادی در کشورهای مختلف به خصوص اعمال تعرفه های بیشتر آمریکا بر واردات کالاهای "چین، اتحادیه اروپا، روسیه و ترکیه و کانادا "، تغییرات در توافق برجام کشورهای غربی با ایران و بروز بلایای طبیعی، و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی صعودی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت خود که 1250 دلار به ازاء هر اونس می باشد، با احتمال زیادی تا مقاومت قیمتی و تاریخی 1275 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت.   
    در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد طلا تمایل به نزول داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت قیمتی مهم خود که 1230 دلار به ازاء هر اونس است، احتمال اینکه تا محدوده حمایتی تاریخی 1200-1175 دلار به ازاء هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.  
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر