طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری می‌شود؟

عصر معدن- طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و از اوج دو ماهه خود در جلسه گذشته دورتر شد زیرا دلار قوی‌تر شد و سرمایه گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده محتاط بودند.;

طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به 1960 دلار و 90 سنت رسید و برای هفته 0.4 درصد افزایش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز به 1961 دلار و 90 سنت رسید.

    شاخص دلار پس از مثبت شدن آمار هفتگی بیکاری در ایالات متحده، 0.2 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد بیش از یک هفته گذشته رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد.

    دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures اظهار کرد که معمولاً پیش از تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره، بازار طلای بهتری را شاهد خواهیم بود و من فکر می‌کنم که نرخ‌ها برای آینده قابل پیش‌ینی تا حدودی قوی خواهند بود. همچنین، طلا برای رسیدن به بالای سطح 2000 دلار در هر اونس مشکل دارد و برای مدتی در اینجا و در وسط محدوده 1900 تا 2000 دلار مانده است.

    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در 26 جولای نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد و امیدوار است که این افزایش، آخرین بار باشد که طلا را به بالاترین حد خود در حدود دو ماه اخیر رسانده و آن را در مسیر سومین افزایش هفتگی قرار داده است. افزایش نرخ بهره ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 24.61 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با یک درصد افزایش به 962 دلار و 78 سنت و پالادیوم 1.1 درصد افزایش یافت و به 1291 دلار و 81 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر