بازار طلای جهانی اندکی سرد شد

عصر معدن- قیمت طلا امروز، دوشنبه (۲۲ آوریل) کاهش یافت زیرا بازدهی بالاتر خزانه‌داری ایالات‌متحده بر شمش به قیمت دلار تأثیر گذاشت، در حالی که سرمایه‌گذاران تشدید احتمالی درگیری در خاورمیانه را نیز در نظر داشتند.;

بازار طلای جهانی اندکی سرد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 2381 دلار و 36 سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.7 درصد کاهش به 2395 دلار و 80 سنت رسید.

    بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده افزایش یافت و 4.6475 درصد بود که باعث می‌شود شمش بدون بازده برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد.

    در آخرین نظرسنجی فدرال رزرو، تورم پایدار و نرخ‌های بهره بالاتر و طولانی‌تر به عنوان ریسک‌های کلیدی برای ثبات مالی در نظر گرفته شده است. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که پیشرفت در کاهش تورم در سال جاری متوقف شده است. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    مس، طلا و سایر فلزاتی که در سال جاری رشد چشمگیری داشته‌اند، به دلیل چشم‌انداز قوی تقاضای چین و عدم قطعیت‌های کلان، افزایش بیشتری خواهند داشت.

    طبق گزارش رویترز، نقره ممکن است قدرت رسیدن به 30 دلار در هر اونس را پس از افزایش 26 درصدی در ماه مارس تا آوریل به دلیل رکورد طلا و قدرت مس داشته باشد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.6 درصد کاهش به 28.48 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 930.72 دلار رسید، در حالی که پالادیوم بدون تغییر به 1026 دلار و 44 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر