سقوط پلکانی طلای جهانی به قعر رسید

عصر معدن- قیمت طلا امروز (پنجشنبه) به پایین‌ترین حد بیش از سه ماه اخیر رسید و برای سومین جلسه متوالی سقوط کرد زیرا بانک‌های مرکزی ارشد موضع سیاست پولی جنگ طلبانه خود را برای کاهش فشارهای حباب قیمتی تکرار کردند.;

سقوط پلکانی طلای جهانی به قعر رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 11 و 26 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.7 درصد کاهش به 1904 دلار و 70 سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از اواسط مارس است. قیمت طلای آمریکا با 0.14 درصد کاهش به 1905 دلار و 70 سنت رسید.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، با توجه به اینکه رهبران بانک‌های مرکزی بزرگ جهان شاهد تشدید بیشتر سیاست‌ها هستند، افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی بانک مرکزی رد نکرد.

    کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت اظهارات جنگ طلبانه پاول باعث شد که نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری افزایش یابد و هزینه فرصت بیشتر برای نگهداری طلا جذابیت این فلز را کمرنگ کند.

    نرخ‌های بهره بالاتر بر طلای بدون بهره فشار می‌آورد که با صعود دلار به بالاترین سطح دو هفته‌ای، طلا نیز تحت فشار قرار گرفت. بر اساس گزارش رویترز، طلا تاکنون در ماه ژوئن حدود 3 درصد کاهش داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار در حال حاضر منتظر آمار بیکاری ایالات‌متحده و اعداد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول همراه با داده‌های مخارج مصرف شخصی برای ماه مه در روز جمعه هستند. اگر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بسیار بدتر از حد انتظار باشد، طلا با مقاومت 1930 دلار سود می‌برد و بالاتر می‌رود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 22.69 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 913.63 دلار رسید. پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 1245 دلار و 87 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر