قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر معدن- در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار تورم کلیدی برای ارزیابی این هستند که آیا کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده زودتر از انتظار، انجام می‌شود یا خیر، قیمت طلا در بازه محدودی تثبیت شد و نزدیک به بالاترین حد در هفت ماه اخیر قرار گرفت.;

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین حد خود از 5 می در روز چهارشنبه با 0.4 درصد افزایش به 2043 دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.02 درصد افزایش به 2044 درصد رسید.

    ایپ جان رانگ استراتژیست بازار IG گفت: به نظر می‌رسد قیمت‌ها امروز و قبل از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده اندکی تامل داشته باشند.

    مقامات فدرال رزرو در این هفته احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه‌های آینده اعلام کردند و انتظار داشتند که رشد نرخ بهره و تورم همچنان کاهش یابد و بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری را به پایین‌ترین حد در دو ماه و نیم گذشته یعنی 4.221 رساند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

    شاخص دلار به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید و قرار بود در نوامبر بدترین عملکرد ماهانه خود را در یک سال گذشته ثبت کند و قیمت طلا را برای دیگر دارندگان ارز کاهش داد.

    بر اساس گزارش رویترز، تمرکز سرمایه‌گذاران همچنین بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که قرار است روز جمعه سخنرانی کند، خواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 24.98 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 933.52 دلار رسید. پالادیوم در 1027 دلار و 45 سنت در هر اونس ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر