ترس در بازار طلای جهانی

عصر معدن- بازار طلا در شرایطی که قیمت بین افزایش بازده اوراق قرضه و تداوم عدم اطمینان اقتصادی تحت فشار قرار گرفته است، به منطقه بی‌طرف بازگشته است. به گفته برخی تحلیلگران، داده‌های تورم هفته آینده می‌تواند زمان مهمی برای این فلز گرانبها باشد که در تلاش برای یافتن جهت است.;

ترس در بازار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، چشم‌انداز خنثی طلا در حالی است که قیمت‌ها به دنبال پایان هفته هستند و سطوح حمایتی کوتاه‌مدت بحرانی را حفظ می‌کنند اما نمی‌توانند حرکت کافی برای آزمایش مجدد مقاومت مهم ایجاد کنند. هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار با یک درصد کاهش نسبت به هفته گذشته با 1977 دلار معامله شد.

    اگرچه بازار طلا در پایین‌ترین سطح خود است اما تحلیلگران افزودند که این فلز گرانبها همچنان با بادهای مخالف مشکل‌ساز مواجه است زیرا داده‌های اقتصادی شواهد قطعی مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند از تعصب جنگ‌طلبانه خود دور شود، ارائه نمی‌کند.

    گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه در بهترین حالت تصویر متفاوتی را به بازارها ارائه داد زیرا آمار اشتغال سرفصل انتظارات را از دست داد اما تورم دستمزدها افزایش یافت. آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد که در ماه جولای 187 هزار شغل ایجاد شده است، در حالی که انتظار اقتصاددانان برای رشد شغلی 200 هزار نفر است. در همین زمان، دستمزدها در ماه گذشته 0.4 درصد رشد کرد.

    برخی از تحلیلگران گفته‌اند برای اینکه طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد و رشدهای بالای 1980 دلار در هر اونس را حفظ کند، شاخص قیمت مصرف‌کننده ژوئن که هفته آینده منتشر می شود، باید کمتر از حد انتظار باشد.

    دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت: اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده ضعیف باشد و طلا نتواند رشد کند، پس فکر می‌کنم این بازار فعلا تمام شده است و اگر طلا نتواند در چنین شرایطی رشد کند، فکر می‌کنم بازار باید با قیمت‌های پایین‌تر تثبیت شود. با این حال، برخی از تحلیلگران متقاعد نشده‌اند که تورم آماده کاهش بیشتر است. کریستوفر وکیو، رئیس معاملات آتی و فارکس در Tastylive.com گفت که متقاعد نشده است که تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو برسد.

    او افزود که اقتصاد ایالات متحده با افزایش مجدد قیمت موادغذایی و انرژی مواجه است. او گفت: من فکر می‌کنم ریسک این است که داده‌های تورم از دیدگاه فدرال رزرو حمایت می‌کند که نرخ‌های بهره باید برای مدت طولانی بالاتر بماند. همچنین می‌توانیم شاهد شروع قیمت‌گذاری بازارها در افزایش نرخ در نوامبر باشیم. این شرایط محیط سختی را برای طلا ایجاد می‌کند.

    به گفته او چند هفته است که هیچ جهتی در طلا ندیده‌ایم. هر بار که از 1950 دلار رد می‌شویم، رالی زیاد دوام نمی‌آورد و هر بار که پایین می‌آییم، فروش ادامه نمی‌یابد.

    وی افزود: همچنین این خطر وجود دارد که حتی اگر داده‌های تورم ضعیف‌تر از حد انتظار باشد، ممکن است برای تغییر مبنای جنگ طلبانه فدرال رزرو کافی نباشد زیرا هنوز اعداد زیادی برای انتشار پیش از سیاست‌های پولی سپتامبر یا نوامبر وجود دارد.

    این فلز گرانبها حمایت قابل توجهی پیدا کرده است زیرا ترس از کند شدن اقتصاد از تقاضای امن حمایت می‌کند. کاهش رتبه بدهی هفته گذشته از فیچ به این ترکیب اضافه شد.

    مویا، تحلیلگر ارشد بازار آمریکای شمالی در OANDA گفت که این نگرانی وجود دارد که این کاهش رتبه تمرکز بیشتری بر سلامت اقتصاد ایالات متحده داشته باشد و افزایش بازده اوراق قرضه می‌تواند تقاضای امنی برای طلا ایجاد کند. اگر بازده اوراق قرضه به افزایش خود ادامه دهد، این می‌تواند بازارها را به وحشت بیندازد.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، وکیو گفت که او انتظار ندارد کاهش رتبه اخیر بدهی ترس زیادی در بازار ایجاد کند. تنزل رتبه فیچ تیتر خوبی بود اما معیارهایی که استفاده کردند به‌نظر می‌رسد نادرست است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر