طلای جهانی گران‌تر شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خبر توافق پیرامون بسته کمک مالی آمریکا، حداکثر یک درصد صعود کرد و به بالاترین حد در یک ماه و نیم اخیر رسید.;

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 1896 دلار و 39 سنت رسید در حالی که اوایل معاملات تا مرز 1899 دلار و 29 سنت پیش رفته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.7 درصد افزایش، به 1902 دلار و 70 سنت رسید.

    به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ، اکنون که توافق بسته کمک مالی در آمریکا حاصل شده است، طلا نیروی صعودی کافی برای رسیدن به بالای مرز 1900 دلار تا پایان سال و حتی صعود به سطح 1925 دلار را پیدا می کند. اگر بسته کمک مالی را با خوش بینی برای پایین نگه داشتن نرخهای بهره به مدت طولانی از سوی بانک مرکزی آمریکا یکی کنیم، می توان انتظار داشت که قیمت طلا حداقل تا مارس 2021 به خوبی پشتیبانی خواهد شد.

    بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته وعده داد تا زمانی که از احیای اقتصادی آمریکا اطمینان حاصل نکند، به برنامه خرید اوراق قرضه ادامه می دهد.

    صعود طلا با وجود رشد ارزش دلار روی داد که از تشدید مقررات قرنطینه در سراسر جهان پشتیبانی شد.

    آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: وخامت همه گیری ویروس کرونا رشد اقتصاد جهانی را محدود کرده و بانکهای مرکزی سراسر جهان را واداشته است سیاستهای پولی تسهیلی اتخاذ کنند که به نفع طلا خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری طلا را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 3.3 درصد صعود کرد و به 26 دلار و 61 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 1042 دلار و 74 سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 2371 دلار و 76 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر