طلا هفته را صعودی به پایان برد

عصر معدن- قیمت طلا در روز جمعه در حالی افزایش یافت که کاهش اندک تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم و داده‌های ضعیف بازار کار، دلار را به پایین‌ترین حد در چهار ماه اخیر رساند.;

طلا هفته را صعودی به پایان برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، تمرکز اصلی بر روی داده‌های کلیدی تورم بود که برای تأیید بیشتر مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2024 منتشر می‌شود. افزایش روز جمعه با استقبال از نشانه‌های سرد شدن اقتصاد ایالات‌متحده باعث شد که طلا از محدوده معاملاتی بین 2000 تا 2050 دلار در هر اونس که در هفته گذشته ایجاد شده بود، عبور کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2049 دلار و 20 سنت رسید، در حالی که هر اونس طلای منتهی به فوریه با 0.5 درصد افزایش به 2060 دلار و 65 سنت در هر اونس رسید. رشد طلا پس از آنکه دلار در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد بیش از چهار ماه گذشته رسید، رخ داد.

    بررسی در تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده اندکی کمتر از انتظار اولیه رشد کرده است. سرد شدن رشد اقتصادی به کاهش تورم و فعالیت نیروی کار اشاره دارد.

    انتظار می‌رود این قرائت همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی فدرال رزرو باقی بماند که می‌تواند منجر به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در اواخر سال 2024 شود. انتظارات کاهش نرخ بهره به محض مارس 2024 باعث افزایش شدید طلا در هفته گذشته شد، اگر چه چندین مقام فدرال رزرو هشدار دادند که شرط بندی برای تسهیل اولیه پولی توسط فدرال رزرو بیش از حد خوش بینانه است.

    طبق گزارش کیتکونیوز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره به 24.19 دلار رسید، قیمت پلاتین به 980 دلار و 14 سنت رسید و قیمت پالادیوم به 1212 دلار و 64 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر