عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران

مسئله‌ای به نام گرانی فولاد در ایران نداریم

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: با توجه به اینکه قیمت فولاد ایران هم در محصول و هم نهاده ها با واسطه گری ارز به قیمت جهانی متصل است، از همین روی قیمت داخلی فولاد باید همیشه به قیمت جهانی فولاد نزدیک شود.;

مسئله‌ای به نام گرانی فولاد در ایران نداریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، بهادر احرامیان (عضو هییت مدیره انجمن فولاد ایران)  در مورد افزایش قیمت فولاد گفت: با توجه به اینکه قیمت فولاد ایران هم در محصول و هم نهاده‌ها با واسطه‌گری ارز به قیمت جهانی متصل است، از همین روی قیمت داخلی فولاد باید همیشه به قیمت جهانی فولاد نزدیک شود.
    وی ادامه داد: اما کشور ما به دلیل آنکه همیشه مازاد ارزی دارد قیمت فولاد داخلی از قیمت جهانی پایین‌تر است و ایران یکی از کشورهای ارزان در زمینه فولاد است که این فاصله همیشه حفظ شده است، بنابراین ما مسئله‌ای به نام گرانی فولاد در ایران نداریم.
    احرامیان افزود: بنابراین قیمت فولاد ایران به دلیل افزایش قیمت جهانی فولاد و افزایش قیمت نهاده‌های فولاد به دلیل افزایش 17 درصدی نرخ ارز، تقریبا 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
    وی افزایش قیمت فولاد بر صنعت ساختمان را اندک دانست و افزود: فولاد سهم بسیار کمتری از هزینه تمام شده ساختمان را تشکیل می‌دهد، مثلا در هر متر ساختمان، صد کیلو انواع فولاد مصرف می‌شود و افزایش قیمت فولاد هر کیلو 2000 به 2500 و در نتیجه افزایش 50 هزار تومانی در هر متر مکعب، نمی‌تواند در قیمت ساختمان، رونق و رکود بخش مسکن تاثیرگذار باشد.
    عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: فولاد وارداتی از لحاظ کیفیت واستاندارهای جهانی تفاوتی با تولید داخلی ندارد، هرچند برخی از وارد کنندگان سعی می‌کنند با پرداخت قیمت کمتر کالای بی‌کیفیت وارد کنند.
    احرامیان همچنین از تخصیص تدریجی دلار دولتی با قیمت 4200 تومان برای وارد کنندگان فولاد خبر داد و با اشاره به آینده برجام و تاثیر بر صنعت فولاد کشور گفت: لغو برجام نیز می‌تواند از کانال مراودات بانکی و جریمه احتمالی شرکت‌ها و کشور‌ها، ما را به عنوان صادرکننده فولاد تحت تاثیر قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر