سقوط طلای جهانی از اوج!

عصر معدن- قیمت طلا امروز، دوشنبه پس از رسیدن به بالاترین رقم نزدیک به یک ماه گذشته کاهش یافت زیرا تشدید نگرانی‌ها از درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه فلسطینی حماس باعث افزایش بیش از ۳ درصدی طلا شد.;

سقوط طلای جهانی از اوج!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا تا ساعت 7 و 42 دقیقه صبح به وقت شرقی با 11.7 درصد کاهش به 1920 دلار و 80 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.61 درصد کاهش به 1921 دلار و 80 سنت رسید.

    طلا که در زمان‌های نامشخص به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود، پس از افزایش 3.4 درصدی در روز جمعه در بزرگترین افزایش یک روزه خود در هفت ماه گذشته از 20 سپتامبر به 1934 دلار و 82 سنت رسید.

    درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس بر افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی برای بازارهای مالی متمرکز شده است زیرا سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا این درگیری به کشورهای دیگر با پتانسیل افزایش بیشتر قیمت نفت و وارد کردن ضربه‌ای تازه به اقتصاد جهانی کشیده می‌شود یا خیر.

    طبق گزارش رویترز، احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه اکتبر بدتر شد و خانوارها انتظار تورم بالاتری را در سال آینده داشتند اما قدرت بازار کار احتمالاً به حمایت از هزینه‌های مصرف‌کننده ادامه می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد کاهش به 22.62 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 879 دلار و 19 سنت رسید و پالادیوم در 1147 دلار و 55 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر