قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- افزایش ارزش دلار منجر شد تا طلا به پایین‌ترین حد در ۷ ماه گذشته سقوط کند.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا امروز، دوشنبه برای ششمین جلسه متوالی زیان‌ بیشتری دید و به پایین‌ترین حد در هفت ماه اخیر رسید زیرا دلار قوی ماند و معامله‌گران با توجه به گزارش تورم کلیدی ایالات‌متحده درانتظار مجموعه‌ از داده‌های بازار کار هستند.

    بهای طلا تا ساعت 10 و 10 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.4 درصد کاهش به 1846 دلار  رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.13 درصد کاهش به 1847  رسید.

    شمش هفته گذشته بزرگترین کاهش هفتگی خود از ژوئن 2021 را ثبت کرد تا در پایان سه ماهه سوم 3.7 درصد کاهش یابد. دلار نزدیک به بالاترین رقم 10 ماهه باقی ماند، در حالی که بازدهی خزانه‌داری در اوج 16 سال گذشته بود.

    داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم ایالات‌متحده در ماه اگوست با شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) تعدیل شده است و اکنون به طور میانگین نزدیک به هدف 2 درصدی خود در سه ماه گذشته است.

    جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: بانک مرکزی ممکن است با افزایش نرخ بهره به پایان برسد زیرا فشارهای تورمی، در حالی که هنوز بالا هستند، به سمت هدف در حال حرکت هستند.

    نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش به قیمت دلار را افزایش می‌دهد و هیچ سودی به همراه ندارد. تورم در منطقه یورو در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها احتمال 45 درصدی برای افزایش نرخ بهره در سال جاری را می‌بینند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 1.5 درصد کاهش به 21.82 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.4 درصد افزایش یافت و به 908 دلار و 45 سنت رسید و پالادیوم در 1245 دلار و 23 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر