ریزش غافلگیرکننده طلای جهانی با صعود دلار

عصر معدن- قیمت طلا امروز(پنجشنبه) با توجه به افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا و تقویت دلار، به پایین‌ترین حد در سه ماه گذشته رسید.;

ریزش غافلگیرکننده طلای جهانی با صعود دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای طلا تا ساعت 6 و 47 دقیقه صبح به وقت شرقی با 8.1 درصد کاهش به 1933 دلار و 90 سنت و پایین‌ترین حد خود از 17 مارس رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.42 درصد کاهش به 1934 دلار و 90 سنت رسید.

    فدرال رزرو در پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید نشان داد که اقتصاد قوی‌تر از حد انتظار و کاهش آهسته‌تر تورم منجر به افزایش احتمالی هزینه‌های استقراض به میزان نیم درصد دیگر تا پایان سال جاری خواهد شد.

    برایان لان، مدیرعامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: انتظار دو افزایش نرخ بیشتر بر طلا تاثیر گذاشته است و قیمت‌ها می‌توانند فشار فروش بیشتری را تجربه کنند و حمایت بعدی در سطح 1920 دلار خواهد بود.

    شاخص دلار آمریکا افزایش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند گران‌تر کرد.

    بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله‌گران اکنون با احتمال 69 درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای قیمت‌گذاری می‌کنند.

    سوکی کوپر، تحلیلگرفلزات گرانبها در بانک استاندارد چارترد گفت: ما همچنین در حال ورود به یک دوره افت فصلی برای تقاضای فیزیکی هستیم که نشان می‌دهد قیمت طلا در جلسات آتی به احتمال زیاد کاهش می‌یابد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون به مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده از جمله آمار بیکاری هفتگی تمرکز دارند. همچنین، تمرکز بر نشست بانک مرکزی اروپا باقی می‌ماند که انتظار می‌رود امروز(پنجشنبه) هزینه‌های استقراض را به بالاترین سطح در 22 سال گذشته برساند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 2.1 درصد کاهش به 23.42 دلار رسید، پلاتین 0.8 درصد کاهش یافت و به 967.61 دلار رسید و پالادیوم با 1.1 درصد کاهش به 1370 دلار و 71 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر