قیمت طلای جهانی کاهش یافت

عصر معدن- طلای جهانی امروز سه‌شنبه پیش از نشست‌های بانک مرکزی این هفته که بینش‌هایی درباره اقتصاد جهانی و چشم‌انداز سیاست‌ها ارائه می‌دهد، ثابت ماند اما قرار بود این فلز امن با شروع درگیری در فلسطین اشغالی به بهترین عملکرد ماهانه خود در تقریبا یک سال اخیر پایان دهد.;

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در حالی که سرمایه‌گذاران در بحبوحه بحران خاورمیانه به‌ دنبال امنیت بودند، طلا روز جمعه به 2009 دلار و 29 سنت در هر اونس رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه مه بود. شتاب برای ایمنی باعث شد تا طلا از قیمت 1809 دلار و 50 سنت در 6 اکتبر افزایش یابد و طلا را در مسیر رشد 8 درصدی در این ماه قرار داد که بیشترین میزان از نوامبر 2022 است.

    هر اونس طلا تا ساعت 8 و 35 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.6 درصد کاهش به 1992 دلار و 90 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.13 درصد کاهش به 1993 دلار و 90 سنت رسید.

    کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در Capital اظهار کرد که بازگشت به زیر 2000 دلار بسیار جزئی و قیمت همچنان نشان‌دهنده خطرات تشدید درگیری است. تمرکز سرمایه‌گذاران این هفته بر تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات‌متحده در روز چهارشنبه و پس از آن گزارش ماهانه مشاغل ایالات‌متحده در روز جمعه است.

    انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست روز سه‌شنبه پیش‌بینی‌های تورم خود را اصلاح کند و تغییرات بیشتری را در کنترل بازده اوراق قرضه خود مورد بحث قرار دهد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، نقره با 0.6 درصد کاهش به 23.17 دلار رسید و پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 928.58 دلار رسید که هر دو افزایش ماهانه داشتند. پالادیوم با 0.3 درصد کاهش به 1124 دلار و 69 سنت رسید و در این ماه بیش از 9 درصد کاهش داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر