کاهش یک درصدی قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۴۹ سنت رسید اما قیمت طلا یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.;

کاهش یک درصدی قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافته، اما اظهارات سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره پایین آورده و باعث بیشترین کاهش قیمت هفتگی طلا طی 6 هفته گذشته شده است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 2029 دلار و 49 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.38 درصدی به 2029 دلار و 30 سنت رسیده است.

    قیمت طلا یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.

    شاخص دلار 0.2 درصد پایین آمده، اما 1 درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

    بازارها طی هفته گذشته در حال گمانه زنی در مورد زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بوده‌اند که تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است.

    آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت این بانک قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره احتیاج به اطلاعات بیشتری در مورد تورم دارد.

    تاجران حالا 47 درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود. این رقم هفته گذشته برابر با 71 درصد بود.

    پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

    در بازار فیزیکی طلا، خرید این فلز گرانبها توسط هندی‌ها در این هفته کاهش یافته است.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.42 درصد کاهش به 22 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با 0.83 درصد کاهش 903 دلار و 27 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر