افزایش قیمت جهانی طلا

عصر معدن- قیمت طلا در آستانه اولین افزایش هفتگی طی ۳ هفته گذشته قرار دارد.;

افزایش قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، قیمت طلا امروز افزایش یافته و در آستانه اولین افزایش هفتگی طی 3 هفته گذشته قرار دارد. بالا رفتن احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.18 درصد افزایش به 1984 دلار و 55 سنت رسید.
    تحلیلگران عقیده دارند اصلی‌ترین دلیل نزدیک شدن قیمت طلا به 2000 دلار احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکاست. به علاوه جنگ در خاورمیانه همچنان ادامه دارد.
    اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور در ماه اکتبر تغییر چندانی نداشته و نرخ تورم هسته 0.2 درصد افزایش یافته است، یعنی بسیار پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد. قیمت‌های تولید کننده هم بیشترین کاهش را طی سه سال و نیم گذشته داشته است.
    پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد. از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود.
    در این بین تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضا برای مزایای بیکاری را پر کرده‌اند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافته که می‌تواند به مقابله فدرال رزرو با تورم کمک کند.
    ارزش دلار در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند. در این بین، سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم به حدود پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.28 درصد کاهش به 23 دلار و 87 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش 896 دلار و 18 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر